Unieke verpakking Nutella

ALBA - Het chocoladepaste merk Nutella heeft algoritmes gebruikt om maar liefst 7 miljoen nieuwe, unieke labels te maken op de verpakkingen. Elk label werd slechts één keer gebruikt en consumenten hebben dus een unieke pot Nutella in handen.

Nutella Unica

De campagne kreeg de naam Nutella Unica en is een overdonderend succes. De Nutella potten met unieke labels waren binnen een maand uitverkocht. Door het succes wordt nu al geopperd om de actie ook in andere Europese landen plaats te laten vinden. De unieke verpakkingen waren tot op heden alleen verkrijgbaar in Italië.

Rechtzaak

Begin deze week werd moederbedrijf Ferrero in het gelijk gesteld in een rechtszaak tegen Delhaize. Ferrero was van mening dat Delhaize leugenachtige uitspraken heeft gedaan over de gevolgen voor het milieu en de voedingswaarde van chocopasta met of zonder palmolie.

Het Italiaanse bedrijf was van mening dat Delhaize schade toebracht aan het imago. Het concern struikelde vooral over de uitspraak dat chocopasta zonder palmolie beter is voor de planeet.

Foto: Nutella





Laatste nieuws