Chocoladeproducent Ferrero krijgt gelijk in zaak tegen Delhaize

BRUSSEL - Chocoladeproducent Ferrero heeft van het hof van beroep in Brussel gelijk gekregen in een zaak tegen supermarktketen Delhaize. Ferrero was van mening dat Delhaize een leugenachtige en misleidende reclamecampagne had gevoerd.

De zaak speelt al een aantal jaren. Destijds voerde Delhaize een campagne over palmolie in chocopasta. Delhaize gaf destijds aan dat zijn huismerk chocopasta zonder palmolie wordt gemaakt, terwijl er bij Ferrero wel palmolie wordt gebruikt.

Ferrero was van mening dat Delhaize leugenachtige uitspraken heeft gedaan over de gevolgen voor het milieu en de voedingswaarde van chocopasta met of zonder palmolie.

Het Italiaanse bedrijf was van mening dat Delhaize schade toebracht aan het imago. Het concern struikelde vooral over de uitspraak dat chocopasta zonder palmolie beter is voor de planeet.

Eind 2015 werde Delhaize nog door de Handelsrechtbank in Brussel in zijn gelijk gesteld. Maar in hoger beroep trekt Ferrero toch aan het langste eind. Het hof van beroep is van mening dat Delhaize illegale uitspraken heeft gedaan over het milieu en gezondheid, omdat deze niet verifieerbaar en objectief waren.





Laatste nieuws