Chocoladeproducent Ferrero krijgt gelijk in zaak tegen Delhaize
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Chocoladeproducent Ferrero heeft van het hof van beroep in Brussel gelijk gekregen in een zaak tegen supermarktketen Delhaize. Ferrero was van mening dat Delhaize een leugenachtige en misleidende reclamecampagne had gevoerd.
De zaak speelt al een aantal jaren. Destijds voerde Delhaize een campagne over palmolie in chocopasta. Delhaize gaf destijds aan dat zijn huismerk chocopasta zonder palmolie wordt gemaakt, terwijl er bij Ferrero wel palmolie wordt gebruikt.
Ferrero was van mening dat Delhaize leugenachtige uitspraken heeft gedaan over de gevolgen voor het milieu en de voedingswaarde van chocopasta met of zonder palmolie.
Het Italiaanse bedrijf was van mening dat Delhaize schade toebracht aan het imago. Het concern struikelde vooral over de uitspraak dat chocopasta zonder palmolie beter is voor de planeet.
Eind 2015 werde Delhaize nog door de Handelsrechtbank in Brussel in zijn gelijk gesteld. Maar in hoger beroep trekt Ferrero toch aan het langste eind. Het hof van beroep is van mening dat Delhaize illegale uitspraken heeft gedaan over het milieu en gezondheid, omdat deze niet verifieerbaar en objectief waren.
Laatste nieuws
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
-
16 sep Amazon introduceert nieuw private label merk voor boodschappen
-
16 sep Yoghurt divisie General Mills verkocht aan twee Franse zuivelbedrijven
-
16 sep Bereik Supply Chain Excellence met een food-specifiek ERP
-
16 sep SGS Digicomply (video)
-
13 sep Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
13 sep Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
12 sep Tjarda Klimp nieuwe CEO Vion
-
12 sep Royal A-ware Food Group boekt omzet van € 3,3 miljard
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan