Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, maar lokale merken groeien
23 jul 2018 06:03
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
ATLANTA - Coca-Cola, Maggi, Lay's en Pepsi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, aldus een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken brokkelen echter wel steeds meer marktaandeel af van de grote spelers.
Voor de zesde keer publiceren de onderzoekers van Kantar Worldpanelhun top-50 van de populairste wereldmerken. Kantar analyseerde daarvoor meer dan 18.000 merken en een miljard huishoudens in 43 landen op vijf continenten.
Sterk groeiende regionale Europese merken zijn onder andere Arla en Alpro. Ook Knorr komt in de top-10 terug.
Bekijk de volledige lijst hier.
Bron: Kantar Worldpanel
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan