AB InBev reserveert 2 miljard dollar voor WK-promotie

LEUVEN - Bierbrouwer Anheuser-Busch InBev is er alles aan gelegen om zich te profileren via het wereldkampioenschap voetbal. De grootste brouwer ter wereld is een omvangrijke reclamecampagne gestart om wereldwijd meer bier te verkopen. Met het merk Budweiser is AB InBev wereldwijd ook sponsor van het WK in Rusland.

In totaal heeft de Belgische brouwer 2 miljard dollar gereserveerd voor promotie van zijn bieren rondom sportwedstrijden en andere evenementen, aldus het concern woensdag.

Verbeteren van de supply chain

Een deel van het geld wordt gebruikt voor het verbeteren van de supply chain. De brouwer maakte verder bekend circa 160 miljoen dollar aan kostenbesparingen te hebben gerealiseerd, gerelateerd aan de overname van SABMiller.

Over de eerste maanden van het jaar wist AB InBev met name in Europa, Mexico en China meer bier te verkopen. AB InBev zag zijn bedrijfsresultaat met bijna 7 procent groeien tot circa 5 miljard dollar.

Bron: ANP





Laatste nieuws