Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
bron: FoodPro Network Belgium
HALLE - Ook Colruyt Group investeert in gepersonaliseerde voeding via het internationale consortium 'Personalized Nutrition and Health', dat voedings- en technologiebedrijven samenbrengt. De Nederlandse kennisinstelling TNO en de WUR, Wageningen University & Research, leiden het consortium.
Ook Colruyt Group gaat via zijn dochterbedrijf SmartWithFood zijn schouders zetten onder gepersonaliseerde voeding. Het consortium kan jaarlijks rekenen op een begroting van 3 miljoen euro. ‘We nemen deel omdat gepersonaliseerde voeding voor Colruyt Group een belangrijk innovatiethema is’, aldus Ignace de Nollin, business manager van SmartWithFood, tegen De Tijd.
‘In het consortium kunnen we multidisciplinair samenwerken met partners in verschillende onderzoeken, om een holistisch beeld te krijgen. Het gaat er onder andere over de rol van sensoren en trackers en van bloed- en DNA-analyses, om op basis van individuele biologische data tot gericht voedingsadvies te komen. We willen zo vooral voeling hebben met mogelijke scenario’s die op de markt kunnen komen.’ Aldus de Nollin.
Bron: De Tijd
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan