Europese uitgaven aan boodschappen naar hoogste niveau in zes jaar
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - De uitgaven van Europeanen aan boodschappen zijn gestegen naar het hoogste niveau in zes jaar. Aldus marktonderzoeker Nielsen op basis van onderzoek in 21 Europese landen inclusief Turkije.
In het vierde kwartaal van 2017 gingen de Europese uitgaven aan boodschappen met 4,4 procent omhoog, de sterkste toename sinds begin 2012.
Er werden meer artikelen gekocht tegen hogere prijzen. De hogere prijzen hingen onder meer samen met de keuze van consumenten voor duurdere producten zoals bijvoorbeeld lokale merken en gezondere biologische producten.
In Turkije was met een stijging van bijna 17 procent veruit de grootste groei te zien, terwijl die in Zwitserland, Finland en België met minder dan 2 procent het zwakste was. In Nederland gingen de uitgaven met 2,9 procent omhoog.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan