Rewe denkt aan medemens met nieuw assortiment 'Share'
13 mrt 2018 06:07
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
KEULEN - Supermarktketen Rewe heeft het sociale merk Share in zijn assortiment opgenomen. Bij aankoop van een product van Share bij de Duitse supermarktketen helpen de klanten een mens in nood.
Rewe doet vooralsnog als enige Duitse supermarktketen mee aan het project door producten van het duurzame en sociale merk ‘share’ in zijn assortiment op te nemen. Het concept is volgens Rewe eenvoudig: bij aankoop van een product ontvangt ergens anders een ‘mens in nood’ een soortgelijk product of dienst.
Via een qr-code op de verpakking kunnen klanten de herkomst van de producten traceren en zien waar het product naartoe gaat.
De share-producten zijn momenteel in meer dan 3000 Rewe-vestigingen verkrijgbaar.
Bron: Rewe
Foto: Rewe
Laatste nieuws
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
-
17 sep Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
17 sep ME-AT the alternative: Duitse traditionele producten veganistisch gemaakt
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan