Carrefour noteert rode cijfers

PARIJS - De Franse supermarktketen Carrefour heeft over 2017 een verlies van 1,3 miljard euro in de boeken gezet. De zwakke cijfers bevestigen de noodzaak van het transformatieplan, aldus topman Alexandre Bompard.

Als redenenen voor de slechte cijfers worden de sterke concurrentie (met name op de thuismarkt Frankrijk), een stijging van de distributiekosten en een toename van de afschrijvingen na een periode van aanzienlijke investeringen genoemd.

"De recente cijfers illustreren de noodzaak om het transformatieplan voor Carrefour zo snel mogelijk te implementeren”, aldus topman Bompard. “De groep legt nu de focus op Carrefour 2022, met ambitieuze actieplannen die momenteel worden uitgevoerd in alle geografische markten van de groep. Met dit plan, dat van Carrefour de leider van de voedseltransitie wil maken, en dat een omnichannelmodel bij uitstek wil bouwen, zijn we weer in de aanval en investeren we om opnieuw met groei aan te knopen.”

"2018 wordt een cruciaal jaar voor de transformatie van de groep". Aldus Bompard.





Laatste nieuws