Gezond ontbijt is voor consumenten belangrijker dan smaak

DELFT - De overgrote meerderheid van consumenten letten op hun gezondheid bij het kiezen van hun ontbijt. Voor het overgrote deel van de consumenten is gezondheid belangrijker dan de smaak.

Aldus onderzoek van DSM Food Specialties onder 3500 consumenten in zeven landen. Volgens het onderzoek is 76 procent van de consumenten zich bewust van hun gezondheid en houdt daarbij rekening met de keuzes die worden gemaakt rond het ontbijt. Circa 65 procent zegt de voorkeur te geven aan gezonde levensmiddelen boven een smakelijk ontbijt. Dit zorgt er echter niet voor dat veel van hen veel tijd besteden aan het bereiden van het ontbijt. Een kwart van de consumenten bereidt en consumeert het ontbijt in minder dan vijf minuten.

‘We kennen allemaal de uitdrukking dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd is van de dag. Wij wilden graag weten voor hoeveel consumenten het maken van het ontbijt belangrijk is en in welke mate daarbij gekozen wordt voor gezonde producten’, aldus Carin Gerzon van DSM. ‘De resultaten van dit onderzoek laten zien dat consumenten ondanks hun drukke leven steeds geïnteresseerder zijn in het maken van gezonde keuzes. Daarbij kijken ze steeds meer naar de ingrediënten om de kwaliteit en het gezondheidsgehalte te bepalen.’

Update: 28-9

Bron: DSM





Laatste nieuws