Unilever komt in actie als er digitaal verdeeldheid wordt gezaaid
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM - Unilever zal advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg halen als daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Unilever komt in actie als er verdeeldheid wordt gezaaid, aangezet tot haat of onvoldoende maatregelen worden genomen om kinderen te beschermen. Aldus Keith Weed, hoofd marketing bij het concern, tijdens een bijeenkomst in Palm Desert in de Amerikaanse staat Californië.
''Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we geen situatie hebben waarin consumenten niet vertrouwen wat ze online zien'', aldus Weed. De techreuzen moeten daarom ''stoppen met slaapwandelen en actie ondernemen"
Volgens Weed toont onderzoek aan dat het vertrouwen in de sociale media op een dieptepunt staat. Dit komt doordat bedrijven te weinig inspanningen leveren om ''illegaal, onethisch en extremistisch gedrag en materiaal'' tegen te gaan.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
-
17 sep Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
17 sep ME-AT the alternative: Duitse traditionele producten veganistisch gemaakt
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan