Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Tesco is van plan de goedkopere en succesvolle Duitse concurrenten Aldi en Lidl dwars te zitten met een eigen 'discount' winkelketen. De Britse supermarktketen mikt op winkels met een minder gevarieerd aanbod dan de bestaande winkels, maar die op het lagere prijsniveau van de Duitse 'indringers' zitten, aldus The Sunday Times.
De Duitse supermarkten hebben vorig jaar een spectaculaire groei van hun omzet beleefd. Cijfers uit de zomer van 2017 geven aan dat de omzet van deze supermarkten in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met ruim 19 procent is gestegen.
De omzetstijging is kolossaal vergeleken met die van de grootste Britse supermarkten, Tesco, Morrisons, Sainsbury's en Asda, die hun omzet zagen stijgen met gemiddeld 1,6 procent.
Aldi en Lidl hebben in Groot-Brittannië een marktaandeel van 12 procent.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan