Unilever ziet lokale merken groeien in populariteit
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Consumenten keren zich meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten.Dit gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, aldus Unilever.
''Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', aldus president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een bijeenkomst in Jakarta. ''Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''
De trend begon in Azië, waar grote westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
-
17 sep One Frozen klaar voor groei na fusie met National Cortina Frozen Foods
-
17 sep Amazon verplicht personeel weer hele week naar kantoor te komen
-
17 sep Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
17 sep ME-AT the alternative: Duitse traditionele producten veganistisch gemaakt
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan