Winstgevend is het bedrijf nog altijd niet. Het verlies van HelloFresh kwam in de eerste zes maanden van dit jaar kwam uit op €52,9 miljoen. Dit komt met name door de enorme marketingkosten die het bedrijf maakt. Ruim een kwart van de omzet het afgelopen halfjaar werd gebruikt voor de werving van leden.
HelloFresh haalt €318 miljoen op met beursgang
02 nov 2017 12:59
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
FRANKFURT - Maaltijdboxenleverancier HelloFresh heeft vanochtend zijn debuut gemaakt op de beurs van Frankfurt. De introductiekoers van het aandeel lag op €10,25 waardoor het bedrijf €318 miljoen ophaalde. Op de eerste dag steeg de koers van het aandeel HelloFresh van € 0,35 naar € 10,60.
HelloFresh zal het opgehaalde kapitaal gebruiken om verdere uitbreiding van de activiteiten te financieren. ‘Met het nieuwe kapitaal zitten we in een uitstekende positie om onze groeistrategie verder vorm te geven’, aldus mede-oprichter en topman Dominik Richter van Hello Fresh. De omzet van HelloFresh steeg in het eerste halfjaar met 50% naar €435,4 miljoen. De totaalomzet van het bedrijf ligt nu al hoger dan over heel 2015.
Laatste nieuws
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
-
16 sep Amazon introduceert nieuw private label merk voor boodschappen
-
16 sep Yoghurt divisie General Mills verkocht aan twee Franse zuivelbedrijven
-
16 sep Bereik Supply Chain Excellence met een food-specifiek ERP
-
16 sep SGS Digicomply (video)
-
13 sep Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
13 sep Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
12 sep Tjarda Klimp nieuwe CEO Vion
-
12 sep Royal A-ware Food Group boekt omzet van € 3,3 miljard
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan