Wessanen profiteert van toegenomen vraag naar zuivelvervangers
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Voedingsmiddelenconcern Wessanen heeft in het derde kwartaal geprofiteerd van een sterke vraag naar onder meer de nieuw geïntroduceerde zuivelalternatieven van Zonnatura en pindakaas van Whole Earth. Het bedrijf dat voornamelijk actief is op de Europese markt voor biologische voedingsproducten zag de omzet met ruim 7 procent toenemen tot 147,4 miljoen euro.
Met name de eigen merken van Wessanen deden het de afgelopen maanden goed. Daar stegen de opbrengsten met gemiddeld bijna 9 procent, waarbij de groei voor sommige merken zelfs in de dubbele cijfers uitkwam. .
Wessanen behaalde circa een vijfde minder omzet met de productie van huismerken voor andere partijen. Dit is dan ook een markt waar het bedrijf op termijn afscheid van wil nemen. Tevens hadden een aantal overnames en de waardedaling van het Britse pond een positieve bijdrage op het resultaat.
Het bedrijf sprak zelf van een ''solide kwartaal''. Ook de nettowinst zat flink in de lift. Deze steeg met liefst 40 procent tot 8,5 miljoen euro. Over heel 2017 voorziet Wessanen een omzetgroei laag in de dubbele cijfers.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
16 sep Ghana heeft last van cacaosmokkel
-
16 sep Prijs van koffiebonen stijgt tot hoogste niveau sinds 2011
-
16 sep Amazon introduceert nieuw private label merk voor boodschappen
-
16 sep Yoghurt divisie General Mills verkocht aan twee Franse zuivelbedrijven
-
16 sep Bereik Supply Chain Excellence met een food-specifiek ERP
-
16 sep SGS Digicomply (video)
-
13 sep Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
13 sep Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
12 sep Tjarda Klimp nieuwe CEO Vion
-
12 sep Royal A-ware Food Group boekt omzet van € 3,3 miljard
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan