Nestlé maakt bekend waar het zijn groei wil halen

LONDEN - Voedingsgigant Nestlé heeft op een bijeenkomst van investeerders in Londen bekendgemaakt waar het de komende jaren zijn groei wil halen. Door de focus op zes speerpunten wil Nestlé in 2020 meer dan 5% groei halen.

De laagste groei in 20 jaar

De nieuwe strategie was noodzakelijk nadat de organische groei van Nestlé in 2016 daalde naar 3,2%. Het was hiermee de laagste groei in 20 jaar. De Zwitserse voedingsgigant boekten jaren achtereen een groei van tenminste 5%.

Natuurlijke voeding

Het eerste speerpunt van Nestlé is natuurlijke voeding. Nestlé wil daarbij een nieuwe generatie producten aanbieden op basis van natuurlijke ingrediënten, die eenvoudig getraceerd kunnen worden naar hun bron. Hierbij moeten ook de grote merken van Nestlé deze strategie volgen.

Daarnaast wil Nestlé zich focussen op biologische producten. Deze markt groeit binnen Nestlé momenteel jaarlijks met 13%. Aanzienlijk meer dan het marktgemiddelde van 4%. Hierdoor voegt Nestlé steeds meer producten met een biolabel toe aan de grote merken.

Trend glutenvrij, suikervrij en rijk aan proteïnen

Nestlé ziet ook de trend waarbij glutenvrije en lactosevrije producten stevig oprukken. Met name op het vlak van glutenvrije voeding ziet Nestlé nog veel mogelijkheden om maktaandeel te winnen. Nestlé investeert daarom stevig in smaaktesten om aan te tonen dat hun glutenvrije producten net zo goed smaken als traditionele voeding.

Het spreekt voor zich dat Nestlé ook de hoeveelheid suiker in zijn producten wil verminderen. Bovendien wil Nestlé ook meer producten lanceren die minder zoet zijn. De voedingsgigant wil tevens meer producten met toegevoegde proteïnen in zijn portfolio op nemen.

Daarnaast wil Nestlé zijn assortiment plantaardige voeding uitbreiden en hiermee inspelen op de steeds groter wordende groep van flexitariërs en vegetariërs.





Laatste nieuws