Philips start test met navigatie in supermarkt

EINDHOVEN - Philips start een test met een navigiatiesysteem in supermarkten. De klant krijgt voor het winkelschap een bericht op basis van plaatsbepaling met LED-lampen.

 
Supermarkten en A-merken bij de test betrokken

Bij de test zijn naast enkele supermarkten ook een aantal merkfabrikanten betrokken, aldus Essing. "Uiteindelijk is het aan de markt om een creatieve invulling te geven aan de klantbenadering. Je kunt denken aan tal van scenario’s, waarbij je de klant in de nabijheid van je product menusuggesties, kortingen of andere informatie presenteert. De retail zelf kan komen met bijvoorbeeld cross-sellkansen. Zodra wordt gesignaleerd dat de klant bij het schap met aardbeien staat, kun je hem een notificatie voor een slagroomaanbieding sturen".

Ook vakkenvullers worden productiever

In de Verenigde Staten zou de techniek al gebruikt worden om bij vakkenvullers de productiviteit te vergroten.

Amazon

Amazon is stevig aan het testen met een volledig geautomatiseerde supermarkt. In de volledig geautomatiseerde supermarkt worden klanten gevolgd met camera's en sensors. Producten die door klanten worden gepakt, worden herkend en automatisch toegevoegd aan de rekening.

Afrekenen gebeurt geheel automatisch op het moment dat klanten de winkel verlaten.

Bekijk de video van Amazon Go hier.





Laatste nieuws