Starbucks stopt met olijfoliekoffie
bron: FoodPro Network
Starbucks stopt met het serveren van koffie met olijfolie. De in sommige landen beschikbare Oleato-dranken verdwijnen op 7 november definitief van de menukaart. De dranken zorgden bij hun introductie vorig jaar meteen al voor gemengde reacties. Op sociale media klaagden mensen dat de scheut olijfolie in de koffie laxerend zou werken. Ook waren er geluiden dat de dranken helemaal niet zo goed verkochten.
Bloomberg meldde het nieuws als eerste op basis van een interne memo van Starbucks. Daaruit komt ook naar voren dat het Amerikaanse bedrijf stopt met het toevoegen van toffee nut-siroop aan zijn koffies.
De in september aangetreden nieuwe topman Brian Niccol is bezig het volgens hem overmatig ingewikkelde menu van Starbucks te vereenvoudigen, in een poging de verkopen op te krikken en de financiële resultaten te verbeteren. Maar volgens het bedrijf was het besluit om te stoppen met Oleato al genomen voor de komst van Niccol.
Starbucks introduceerde de Oleato-dranken begin 2023. Oud-topman Howard Schultz zag hierin een nieuwe manier om van koffie te genieten. Aanvankelijk waren ze alleen te verkrijgen in Italië, later ook in de Verenigde Staten, Canada en grote steden zoals Londen, Parijs en Tokio.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
31 okt Omzetdaling voor Marel
-
31 okt Starbucks-topman wil bestellingen versnellen en menu inkrimpen
-
31 okt AB InBev verkoopt minder bier
-
31 okt Dsm-firmenich opnieuw positiever over winst
-
31 okt 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
-
31 okt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
30 okt Mondelez verkoopt meer producten
-
30 okt Starbucks stopt met olijfoliekoffie
-
30 okt Wereldwijde daling melkpoederprijzen door zelfvoorzienend China
-
30 okt Beheersing van materiaalbehoefteplanning: 5 sleutels voor voedingsmiddelen- en drankenbedrijven
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan