EMD krijgt er Zuid-Koreaanse inkooppartner bij
bron: FoodPro Network
EMD, de inkooporganisatie met Colruyt en Superunie als leden, heeft er een Zuid-Koreaanse partner bij. Supermarktgroep en snoepproducent Lotte treedt toe tot de internationale inkooporganisatie.
Het bedrijf oorspronkelijk begonnen als producent van kauwgom en chocolade is ook actief in food en retail. De groep telt meer dan 1.100 winkels in Indonesië, Vietnam en Zuid-Korea. Op de Zuid-Koreaanse thuismarkt is er ook een joint venture met 7-Eleven.
Via EMD hoopt de Zuid-Koreaanse groep zijn huismerkassortiment uit te breiden. Voor EMD-leden betekent de samenwerking meer mogelijkheden om interessante producten in Azië te vermarkten, terwijl het inkoopteam van Lotte toegang krijgt tot Europese fabrikanten. De inkoopalliantie heeft twaalf leden verspreid over drie continenten.
Laatste nieuws
-
22 okt Europees Parlement eens met 2,7 miljoen voor ontslagen Match-Smatch medewerkers
-
22 okt Lidl Plus app krijgt zelfscanfunctie
-
22 okt Staking bij AB InBev in Hoegaarden
-
22 okt Amazon test nieuw winkelconcept
-
22 okt Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
-
21 okt Meer omzet Vion, volume daalt
-
21 okt JAB Holding neemt het belang van Mondelez International in JDE Peet’s over
-
21 okt Rafael Oliveira wordt nieuwe CEO van JDE Peet’s
-
21 okt Arla Foods wil Arabian Food Industries Company overnemen
-
21 okt Digitaal innoveren voor een groenere, duurzame toekomst in de voedings- en drankensector
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan