Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen
bron: FoodPro Network
Danone merkt dat klanten weer duurdere merkproducten kopen. Volgens Danone zijn de vergelijkbare verkopen in het tweede kwartaal met 4 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De groei was vooral te danken aan grotere volumes en aan consumenten die overstapten op duurdere varianten en niet aan prijsverhogingen.
Danone probeert net als andere grote levensmiddelenfabrikanten klanten terug te krijgen, nadat een langdurige periode van hoge inflatie huishoudens dwong te bezuinigen. Dat gebeurde vaak door over te stappen op de goedkopere huismerken van supermarkten.
Tot het assortiment van Danone behoren ook merken zoals Actimel, Activia, Alpro, Evian, Nutricia, Nutrilon, Oikos en Olvarit. Verder was sprake van groei van de verkoop van gespecialiseerde voeding.
China, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland groeiden sneller dan andere regio's, met een stijging van meer dan 8 procent. Danone profiteerde onder meer door een grotere vraag naar yoghurt in Japan en het herstel van de verkoop van Mizone-vitaminedrank in China.
Danone blijft bij zijn eerdere voorspelling dat de vergelijkbare verkopen in heel dit jaar tussen de 3 en 5 procent zullen groeien. Daarnaast verwacht het bedrijf een kleine verbetering van de winstmarge die het op zijn producten kan maken.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
29 okt Minder omzet McDonald's
-
29 okt Corbion boekt omzetgroei van 9,2 procent
-
29 okt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
29 okt Bloomberg: Starbucks dreigt met ontslag bij te veel thuiswerken
-
29 okt Frites Atelier wil Europa veroveren via franchising
-
29 okt eBook | Hoe food ERP software klanten helpt de stijgende business kosten te overwinnen
-
28 okt Unilever boekt meer dan 5 miljard euro omzet via het merk Knorr
-
28 okt Hoe ERP-software voor levensmiddelenproducenten besparingen oplevert en de winstgevendheid verhoogt
-
28 okt GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
25 okt Rémy Cointreau rekent op minder omzet na zwakke cognacvraag VS
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan