Nieuwe proposities en innovaties op AH Retail Media-evenement van Albert Heijn

AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, komt met nieuwe proposities en innovaties. Deze maken het makkelijker voor adverteerders om sales te activeren en hun merken sterker te maken dankzij het grote bereik van Albert Heijn. Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op ah.nl en in de ah app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland. Deze vernieuwingen en meer werden vandaag aangekondigd tijdens het jaarlijkse AH Retail Media evenement.

Vrijdag namen ruim 160 CMO’s, marketing- en mediamanagers en mediabureaus deel aan het AH Retail Media evenement in Zaandam. Ze werden bijgepraat over de nieuwste advertentiemogelijkheden binnen de retailomgeving van Albert Heijn door Johan van der Zanden en Rolf Oosterhoff, respectievelijk directeur marketing & communicatie en head of media services bij Albert Heijn. 

“Retail Media Services gaat weer een nieuwe en mooie fase in”, aldus Rolf Oosterhoff. “We kunnen onze adverteerders steeds betere proposities en inzichten bieden. Hierdoor kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken, merken sterker maken en sales stimuleren. De markt voor retail media én de mogelijkheden groeien hard.” 

De inzichten van AH Retail Media Services helpen adverteerders bij het opzetten en optimaliseren van campagnes. Deze inzichten worden steeds beter toegankelijk gemaakt, door bijvoorbeeld het instore performance dashboard dat afgelopen maand werd gelanceerd. Ook wordt het voor adverteerders steeds makkelijker om brand & sales uplift en crossmediastudies op te zetten, waarvoor Albert Heijn een samenwerking is aangegaan met onderzoeksbureaus zoals MeMo² a Kantar Company. 

Naast de nieuwe proposities en innovaties werden er op het evenement sessies gewijd aan bestaande adverteerders, die hun ervaringen en ideeën over de toekomst van retail media deelden. Zij lieten zien hoe zij binnen de Albert Heijn-omgeving sterke omnichannel campagnes hebben opgezet en waar nog kansen liggen. Ook werd gereflecteerd welke kant deze mediacategorie op gaat. Albert Heijn Retail Media Services verwacht een groeiende groep adverteerders steeds beter te kunnen bedienen.

 

Bron: Albert Heijn

Laatste nieuws