Franse overheid treft maatregelen tegen krimpflatie
bron: FoodPro Network
De Franse overheid treft maatregelen tegen krimpflatie, waarbij consumenten in de supermarkt minder van een product krijgen voor hetzelfde geld omdat de producent de inhoud van de verpakking heeft gewijzigd. Winkels in Frankrijk zijn sinds 1 juli verplicht om hun klanten over dit soort aanpassingen te informeren. Supermarkten die zich niet aan deze regel houden, kunnen een boete van 15.000 euro per overtreding opgelegd krijgen.
De maatregel geldt voor alle grote en middelgrote Franse supermarkten. Het gaat om merkproducten en huismerken, maar alleen om de voorverpakte producten. De vermelding moet zichtbaar en leesbaar zijn en worden aangebracht in de directe buurt van het betreffende product. Wanneer consumenten vermoeden dat de regels worden overtreden, kunnen ze dat melden op een speciale website van de overheid.
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Tuinboon maakt chocola in Europa
-
06 sep Arla Foods investeert 210 miljoen euro in Britse productie van mozzarella
-
06 sep Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
-
06 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep Groenten- en fruitweegschaal met artificiële intelligentie!
-
05 sep Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
05 sep Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan