Carrefour opent eerste vestiging van Atacadão

Donderdagochtend opende Carrefour ten noorden van Parijs een eerste vestiging van Atacadão. De Braziliaanse cash&carry-formule wil tot 15% goedkoper zijn dan de hypermarkten en geeft volumekorting: hoe meer je koopt, hoe lager de prijs.

De eerste Franse Atacadão opende de deuren in Aulnay-sous-Bois, een voorstad ten noorden van Parijs, in een voormalig hypermarktpand met een verkoopoppervlakte van bijna 10.000 m². Carrefour nam de Braziliaanse formule over in 2007.

Professionele en particuliere klanten hebben hier de keuze uit 13.000 tot 20.000 artikelen afhankelijk van het seizoen, waaronder 3.000 huismerkartikelen van Carrefour. In de winkel is 70% van het aanbod van de producten Frans. 

Grote volumes en verpakkingen zijn de norm, en hoe meer je ervan koopt, hoe lager de prijs. Een pak tagliatelle 500g van Barilla kost 1,65 euro, maar vanaf drie stuks wordt dat 1,53 euro per pak. Twee liter sinaasappelsap van Carrefour kost 3,47 euro, maar dat wordt 3,23 euro per stuk als je er vier koopt, aldus Le Parisien. Er zijn producten die vanaf pallets verkocht worden. De producten worden door de leveranciers rechtstreeks aan de winkel geleverd. Atacadão maakt geen reclame en heeft geen folder.

 

Laatste nieuws