Picnic maakt voor het eerst winst
bron: FoodPro Network
Dankzij robotisering in de distributiecentra boekt online supermarkt Picnic voor het eerst brutowinst in Nederland.
Voor het eerst sinds de oprichting in 2015 is Picnic winstgevend in Nederland: “een belangrijke mijlpaal voor ons”, aldus topman Michiel Muller tegen Distrifood. Het gaat om een positieve EBITDA, dus de operationele kasstroom of brutowinst voor de aftrek van rente, belastingen en afschrijvingen.
De brutowinst is te danken aan de investeringen van Picnic in robotisering, daardoor verloopt het verwerken van de orders dubbel zo efficiënt. Tot nu toe is ongeveer 30% van het volume van Picnic gerobotiseerd, dat moet over tien jaar 100% worden. Dat betekent niet dat de winst lineair zal stijgen. Ook nettowinst zit er voorlopig niet in, omdat Picnic volop blijft investeren in expansie.
Muller denkt wel dat Picnic in een ideale positie zit om te profiteren van het groeiende marktaandeel van e-commerce in voeding. Dat zal tegen 2030 in Nederland en Duitsland stijgen van 8 naar ongeveer 15 procent.
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Tuinboon maakt chocola in Europa
-
06 sep Arla Foods investeert 210 miljoen euro in Britse productie van mozzarella
-
06 sep Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
-
06 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep Groenten- en fruitweegschaal met artificiële intelligentie!
-
05 sep Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
05 sep Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan