Mondelez verkoopt meer
bron: FoodPro Network Belgium
CHICAGO - Ondanks flinke prijsverhogingen blijven consumenten volop koekjes en chocolade snacken. Ondanks prijsverhogingen met gemiddeld 12% in het derde kwartaal wist Mondelez 3,8% meer producten te verkopen van merken zoals Oreo, LU, Milka en Côte d’Or. Dat leidde tot een organische omzetgroei met 15,7%.
In alle regio’s groeide de winstgevendheid met dubbele cijfers. Mondelez is dan ook vol vertrouwen en verhoogt al voor de derde keer de winstverwachtingen voor het volledige boekjaar. De omzet zal met 14 à 15% stijgen en de nettowinst per aandeel met ongeveer 16%.
Mondelez versterkt en hervormt zijn portfolio, blijft investeren in zijn merken, ontwikkelt digitale capaciteiten en zet in op revenue growth management om de komende jaren verder te groeien.
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Tuinboon maakt chocola in Europa
-
06 sep Arla Foods investeert 210 miljoen euro in Britse productie van mozzarella
-
06 sep Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
-
06 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep Groenten- en fruitweegschaal met artificiële intelligentie!
-
05 sep Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
05 sep Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan