Kraft Heinz compenseert lagere verkopen met hogere prijzen
bron: FoodPro Network Belgium
CHICAGO - Kraft Heinz heeft in het derde kwartaal van dit jaar opnieuw de lagere verkoopvolumes gecompenseerd met prijsverhogingen. De omzet van het Amerikaanse voedingsconcern steeg daardoor licht.
De prijzen bij Kraft Heinz stegen met gemiddeld 7,1% in het afgelopen kwartaal. Daarmee wist Kraft Heinz een daling van het aantal verkochte producten van ruim 5% op te vangen. De omzet nam met 1% toe tot 6,6 miljard dollar. Exclusief de impact van onder meer wisselkoersen en overnames groeide de omzet met 1,7%. Dat was minder dan kenners hadden verwacht.
De nettowinst daalde met 42% tot 262 miljoen dollar. Die daling werd echter vooral veroorzaakt door hogere afschrijvingen en belastinglasten in het derde kwartaal van 2023 ten opzichte van een jaar eerder.
Exclusief deze eenmalige posten nam de winst wel toe. Het bedrijf schroefde ook de verwachting voor de aangepaste winst per aandeel voor het hele jaar op. Wel denkt Kraft Heinz dat de omzetgroei dit jaar rond de 4% zal uitkomen. Eerder werd nog gerekend op een groei van tussen de 4 en 6%.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 sep Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
06 sep Danone haalt Nutri-Score van drinkyoghurts
-
06 sep Tuinboon maakt chocola in Europa
-
06 sep Arla Foods investeert 210 miljoen euro in Britse productie van mozzarella
-
06 sep Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
-
06 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
-
05 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Duitsland?
-
05 sep Groenten- en fruitweegschaal met artificiële intelligentie!
-
05 sep Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
05 sep Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan