Moederbedrijf Burger King groeit door einde lockdowns
bron: FoodPro Network Belgium
TORONTO - Het moederbedrijf van Burger King is in het eerste kwartaal flink gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. In het eerste kwartaal van vorig jaar waren er in verschillende landen, waaronder Canada en China, nog lockdowns vanwege corona. Ook heeft Restaurant Brands International de Russische franchiserestaurants van Burger King uit de vergelijking verwijderd. Dat deed het bedrijf omdat het niet meer in Rusland actief is.
De verkopen van alle Restaurant Brands, waar ook de Canadese koffieketen Tim Horton's en fastfoodrestaurants Popeyes en Firehouse Subs toe behoren, ging met net geen 15% omhoog tot 9,8 miljard dollar (8,9 miljard euro). Tim Hortons groeide relatief het snelst, Firehouse Subs bleef achter. Dat bedrag is inclusief de verkopen bij franchiserestaurants.
In alleen de eigen restaurants bedroeg de omzet 1,6 miljard dollar. Daar bleef een nettowinst van 277 miljoen dollar over.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan