Hogere omzet met lagere marge voor HelloFresh
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - HelloFresh heeft 2022 afgesloten met een omzet van 7,6 miljard euro. Dat betekent een toename van 27% in vergelijking tot 2021. Tegen constante wisselkoersen nam de omzet van de maaltijdboxen leverancier met 18% toe. Het aantal klanten dat gebruikmaakt van de maaltijdboxen van HelloFresh nam in 2022 af van 8,5 miljoen naar 7,1 miljoen. De gemiddelde waarde van een bestelling lag 10% hoger dan in 2021.
HelloFresh sloot het jaar af met een aangepast bedrijfsresultaat voor belastingen en afschrijvingen van 477 miljoen euro, tegenover 528 miljoen euro in 2021. De marge nam af van 8,8% naar 6,3%. Voor 2023 verwacht HelloFresh een omzetgroei tussen 2% en 10% tegen constante wisselkoersen. Het aangepast bedrijfsresultaat EBITDA zal uitkomen tussen 460 miljoen en 540 miljoen euro.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan