Greenyard: consumenten kopen minder verse producten
bron: FoodPro Network Belgium
SINT-KATELIJNE-WAVER - Door prijsstijgingen noteerde Greenyard meer omzet in de eerste negen maanden van dit boekjaar. Met name de afdeling diepvries en conserven zorgde voor groei, want consumenten kochten minder verse producten.
De vergelijkbare netto-omzet van Greenyard steeg in de eerste negen maanden van het boekjaar met 7,2% tot 3,38 miljard euro. In het kwartaal tot 31 december steeg de omzet met 6,8% tot 1,11 miljard euro. De groei kwam wel vooral door prijsstijgingen, zeker in het verssegment.
De groente- en fruitverwerker verkocht 2,5% minder verse groenten en fruit. De netto-omzet steeg in de afgelopen drie kwartalen toch met 5,3% naar 2,75 miljard euro. De toename (7,4%) kwam dus volledig door prijsverhogingen. Wel lagen de volumes nog steeds 6,5% hoger dan voor de inflatie, aldus Greenyard.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan