Greenyard: consumenten kopen minder verse producten

SINT-KATELIJNE-WAVER - Door prijsstijgingen noteerde Greenyard meer omzet in de eerste negen maanden van dit boekjaar. Met name de afdeling diepvries en conserven zorgde voor groei, want consumenten kochten minder verse producten.

De vergelijkbare netto-omzet van Greenyard steeg in de eerste negen maanden van het boekjaar met 7,2% tot 3,38 miljard euro. In het kwartaal tot 31 december steeg de omzet met 6,8% tot 1,11 miljard euro. De groei kwam wel vooral door prijsstijgingen, zeker in het verssegment.

De groente- en fruitverwerker verkocht 2,5% minder verse groenten en fruit. De netto-omzet steeg in de afgelopen drie kwartalen toch met 5,3% naar 2,75 miljard euro. De toename (7,4%) kwam dus volledig door prijsverhogingen. Wel lagen de volumes nog steeds 6,5% hoger dan voor de inflatie, aldus Greenyard.





Laatste nieuws