Beneo verwerft belang in Duitse start-up Grillido
bron: FoodPro Network Belgium
MUNCHEN - De Belgische producent van voedingsingrediënten Beneo heeft een belang van 14% verworven in de Duitse start-up Grillido. Het bedrijf uit München richt zich op de ontwikkeling, productie, marketing en distributie van vleesvervangende producten en andere plantaardige producten voor op de BBQ. Een e-commerceplatform stelt het bedrijf in staat om consumenteninzichten te verkrijgen uit verkoop via diverse kanalen.
Beneo verwacht door de samenwerking met Grillido sneller waardevolle informatie te kunnen verkrijgen over de plantaardige voorkeuren en behoeften van consumenten. Het Belgische bedrijf denkt daarvan te kunnen profiteren bij de ontwikkeling van nieuwe producten.
De Duitse start-up heeft circa 30 medewerkers. Naast e-commerce omvat de multi-channel verkoopbenadering van het Duitse bedrijf ook verkopen aan retail- en foodservice bedrijven.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan