4 manieren om met data waarde toe te voegen in een uitdagende markt voor voedingsmiddelen en dranken
bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - Nu de kosten van het zakendoen in de voedsel- en drankenmarkt stijgen en er geen tekenen zijn dat deze trend afzwakt, zijn professionals uit de sector, zoals uzelf, zeer gemotiveerd om nieuwe manieren te vinden om extra waarde te ontsluiten in hun producten en processen. De financiële lasten afwentelen op de eindconsument kan immers maar tot op zekere hoogte - prijsstijgingen zullen altijd een afknapper zijn voor de huidige slimme shoppers.
De plaats om te starten met zoeken naar additionele waarde is misschien wel binnen de vier muren van uw bedrijf. De data die is opgeslagen in de systemen van uw organisatie kan enorm nuttig zijn bij het produceren van bruikbare inzichten en het stimuleren van verbeteringen die leiden tot een gezondere bedrijfsvoering - waardoor de uitdrukking "een schat aan informatie" een geheel nieuwe betekenis krijgt.
Leiders in de voedings- en drankensector hebben zich dit al enigszins gerealiseerd, aangezien big data en analytics in IDC's Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights whitepaper in opdracht van Aptean werden gerangschikt als de technologie die de komende vijf jaar de grootste impact zal hebben. Hieruit blijkt de kracht van kennis en hoe serieus besluitvormers het gebruik van nieuwe technologieën op dit gebied nemen.
Maar hoe, precies, kan dit alles u helpen betere resultaten te behalen en uw winstgevendheid te verhogen? Er zijn verschillende antwoorden op die vraag, verspreid over verschillende werkterreinen. Laten we zonder verder oponthoud deze aspecten beter bekijken en een licht werpen op de voordelen van data analytics in de voedings- en drankenindustrie.
Bekijk hier 4 manieren om met data waarde toe te voegen in een uitdagende markt voor voedingsmiddelen en dranken.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
22 okt Europees Parlement eens met 2,7 miljoen voor ontslagen Match-Smatch medewerkers
-
22 okt Lidl Plus app krijgt zelfscanfunctie
-
22 okt Staking bij AB InBev in Hoegaarden
-
22 okt Amazon test nieuw winkelconcept
-
22 okt Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
-
21 okt Meer omzet Vion, volume daalt
-
21 okt JAB Holding neemt het belang van Mondelez International in JDE Peet’s over
-
21 okt Rafael Oliveira wordt nieuwe CEO van JDE Peet’s
-
21 okt Arla Foods wil Arabian Food Industries Company overnemen
-
21 okt Digitaal innoveren voor een groenere, duurzame toekomst in de voedings- en drankensector
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan