Flinke omzetgroei voor PepsiCo
bron: FoodPro Network Belgium
PURCHASE - PepsiCo heeft het eerste kwartaal afgesloten met een omzet van 16,2 miljard dollar. Dat betekent een toename van 9,3% in vergelijking tot het eerste kwartaal van 2021. De organische groei van de omzet bedroeg 13,7%. De nettowinst van de Amerikaanse frisdrank- en snackproducent kwam uit op 4,26 miljard dollar tegen 1,72 miljard dollar in de vergelijkbare periode vorig jaar.
In Europa boekte PepsiCo een stabiele kwartaalomzet van bijna 1,8 miljard dollar. De volumes in verkochte snacks namen in Europa met 1% toe en de afzet van frisdranken was 1% lager. Er werd in Europa een operationeel verlies geleden van 136 miljoen dollar.
PepsiCo stelt de omzetverwachtingen voor 2022 naar boven bij. PepsiCo verwacht nu een organische omzetgroei van 8% over het hele jaar te realiseren. Eerder werd een groei van 6% voorzien voor 2022.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan