Ocado ziet omzet flink dalen

LONDEN - Online supermarkt Ocado zag zijn autonome omzet met 5,7% dalen naar 564,7 miljoen. Het gaat daarbij om de 13 weken tot 27 februari. Het feit dat klanten weer veel vaker gewoon naar de supermarkt gaan of uit eten gaan wordt gezien als de voornaamste reden voor het teruglopen van de gemiddelde besteding met 15%.

Klanten van Ocado gaven gemiddeld in het eerste kwartaal 124 pond uit bij de online supermarkt. Tegelijkertijd groeide de actieve klantenkring met 31% naar 835.000 en nam het gemiddelde aantal bestellingen per week met 11,6% toe tot 367.500.

Ocado kampt net als de meeste andere bedrijven met hogere kosten. Het gaat daarbij zowel om inkoop als om operationele kosten. De online supermarkt kondigde aan maatregelen te nemen om de winstgevendheid te beschermen. Op de beurs in Londen zakte het aandeel Ocado met 7%. Daarmee was Ocado de grootste daler binnen de FTSE100.





Laatste nieuws