Unilever waarschuwt voor veel hogere kosten boodschappen
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM - Boodschappen worden al enige tijd flink duurder en dat zal in de nabije toekomst niet minder worden. Unilever waarschuwt dat de kosten van het bedrijf flink oplopen. Afgelopen jaar was ook al sprake van een flinke van de kosten, aldus Unilever bij de bekendmaking van de cijfers over 2021.
"De grootste uitdaging het afgelopen jaar was de dramatische toename van de kosten", zegt Unilever, dat onder meer de merken Unox, Knorr, Robijn, Ola en Lipton produceert.
Van Nestlé is eerder naar buiten gekomen dat het overhoop ligt met Albert Heijn over wie de rekening voor de oplopende grondstof- en energiekosten moet betalen. Kellogg's en Bonduelle zijn in conflict met Jumbo over de prijzen.
Doorgaans betaalt de consument uiteindelijk de rekening en dat is steeds duidelijker te zien in de oplopende inflatie. Unilever zegt dat het bedrijf voor het eerste half jaar "zeer hoge kosteninflatie verwacht". Dit kan in de tweede helft van dit jaar minder worden, maar Unilever houdt daarbij veel slagen om de arm.
Unilever noteerde in 2021 een omzet van 52,4 miljard euro.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan