Beyond Meat doet goede zaken buiten de VS

EL SEGUNDO - Beyond Meat heeft in het derde kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 106,4 miljoen dollar. Dat is 12,7% meer dan een dezelfde periode vorig jaar. Het kwartaal werd afgesloten met een verlies van 54,8 miljoen dollar, tegenover een verlies van 19 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2020. De Amerikaanse producent van vleesvervangers had onder meer te maken met hogere kosten voor transport en opslag en de impact van het coronavirus.

In de Verenigde Staten daalde de omzet van Beyond Meat. In supermarkten werd 15,6% minder verkocht en in via het foodservice kanaal daalde de omzet met 7,3%. Beyond Meat verloor wat marktaandeel aan concurrenten door het toenemend aantal merken in de productcategorie. Volgens CEO Ethan Brown namen de herhaalaankopen voor de producten van Beyond Meat echter toe.

Buiten de Verenigde Staten realiseerde het bedrijf wel groei. Daar nam de omzet met 143% toe door uitbreiding in de distributie, meer orders en de lancering van enkele nieuwe producten. In het derde kwartaal van 2021 kwam bijna 37% van de omzet van het bedrijf van buiten de Verenigde Staten. Beyond Meat heeft in Nederland een samenwerking met Zandbergen World's Finest Meat uit Zoeterwoude.





Laatste nieuws