Carrefour gaat samenwerken met Meta (Facebook)

PARIJS - De Franse supermarktketen Carrefour kondigt een strategisch partnership aan met Meta (Facebook, Instagram, Whatsapp). Het bedrijf van Mark Zuckerberg moet Carrefour gaan ondersteunen in haar digitale transformatie.

Het nieuwe partnership gaat van interne communicatie over werknemerservaringen, klantenrelaties, digitale reclame en digitalisering van folders tot 'social commerce'. Carrefour schakelt de hulp in van het moederbedrijf van Facebook om een mobielvriendelijkere omgeving te creëren voor wie op de smartphone surft en shopt. Carrefour gaat ook aan de slag met WhatsApp en Messenger. Managers van lokale winkels zullen lokaal online reclame maken via de verschillende Facebookkanalen, zoals Instagram.

Google

Carrefour werkt graag samen met grote technologiepartners om sneller te digitaliseren. Al sinds 2018 is er een strategische samenwerking met Google, onder andere via een gezamenlijke digitale hub in Parijs om te werken aan innovaties rondom kunstmatige intelligentie en machine learning. Recent kondigde het bedrijf ook aan te migreren naar de datacloud van Google.

Online omzet verdrievoudigen

De Franse supermarktketen wil zijn online omzet verdrievoudigen en zo wereldleider worden in e-commerce. De komende jaren investeert Carrefour drie miljard euro in digitaliseringsprojecten, zoals het project met Meta.





Laatste nieuws