Spanje wil verbod op reclames voor snoep gericht op kinderen
01 nov 2021 08:35
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
MADRID - De Spaanse minister voor Consumentenzaken Garzón wil reclames voor snoep en fastfood gericht op kinderen gaan verbieden. Voedsel- en drankproducenten in Spanje mogen hun reclames voor ongezonde producten binnenkort niet meer op kinderen onder de 16 jaar richten. Dat geldt voor alle reclames op televisie, internet, radio en in bioscopen.
Het verbod op reclames gericht op kinderen in Spanje gaat onder andere gelden voor chocoladeproducten, snoep, energiedrankjes- en repen, koekjes, frisdranken en ijs. Uit recent onderzoek is gebleken dat 4 op de 10 Spaanse kinderen tussen zes en negen kampt met overgewicht.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan