Unilever zet voor theedivisie nieuw bedrijf op
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Unilever heeft zijn theedivisie, met bekende merken als Lipton en Pukka, verzelfstandigd. Deze merken zijn samen met een aantal hier minder bekende namen ondergebracht in het nieuwe bedrijf ekaterra. Unilever maakte medio 2020 bekend afscheid te nemen van zijn theedivisie.
De ijsthee, waarvan Lipton ook een bekende merknaam is, blijft wel onderdeel van Unilever. Begin 2020 liet Unilever voor het eerst weten afscheid te willen nemen van de zijn theedivisie.
Dat werd ingegeven door het feit dat Unilever met name sterk is in zwarte thee en mensen steeds meer groene, vruchten- en kruidenthee drinken. Met de merken Lipton en Pukka was Unilever wel wereldmarktleider.
Unilever is sinds 1972 eigenaar van Lipton. Pukka werd in 2017 aan de portfolio toegevoegd. Het is nu de bedoeling dat ekaterra, het nieuwe theebedrijf, verkocht wordt, naar de beurs gaat of bijvoorbeeld als joint venture samen met een ander bedrijf doorgaat.
Unilever maakte vandaag tevens de resultaten over het derde kwartaal bekend. De verzelfstandiging van de theedivisie is op 1 oktober voltooid.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan