Lidl schrapt "duur" uit duurzaam
bron: FoodPro Network Belgium
MERELBEKE - Een nieuwe campagne van Lidl moet consumenten afhelpen van de idee dat duurzaam synoniem is voor duur: "Het is pas duurzaam, als iedereen het kan betalen.”
De afgelopen jaren heeft Lidl zijn duurzaam assortiment steeds verder uitgebreid. Een op vijf producten die de retailer in België verkoopt, draagt inmiddels een duurzaam keurmerk. Om daar te aandacht op te vestigen, lanceert de discounter een opmerkelijke nieuwe campagne.
“Zoveel mogelijk duurzame producten aanbieden, willen we blijven doen. Maar die hoeven niet duurder te zijn dan andere producten. Daarom gaan we nu enkel nog voor 'ZAAM'. De betekenis van ‘duur’ in ‘duurzaam’ mag dan wel niet op ‘prijs’ slaan, toch associëren veel mensen duurzaam nog met iets prijzigs. En dat willen we met deze campagne veranderen. Want het is pas duurzaam, als iedereen het kan betalen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerdster bij Lidl.
De komende vijf jaar wil de discountner ieder jaar 10% meer omzet halen uit de verkoop van duurzame producten. Bovendien voert Lidl de strijd tegen voedselverspilling op.
Foto: Lidl
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan