Lidl schrapt "duur" uit duurzaam

MERELBEKE - Een nieuwe campagne van Lidl moet consumenten afhelpen van de idee dat duurzaam synoniem is voor duur: "Het is pas duurzaam, als iedereen het kan betalen.”

De afgelopen jaren heeft Lidl zijn duurzaam assortiment steeds verder uitgebreid. Een op vijf producten die de retailer in België verkoopt, draagt inmiddels een duurzaam keurmerk. Om daar te aandacht op te vestigen, lanceert de discounter een opmerkelijke nieuwe campagne.

“Zoveel mogelijk duurzame producten aanbieden, willen we blijven doen. Maar die hoeven niet duurder te zijn dan andere producten. Daarom gaan we nu enkel nog voor 'ZAAM'. De betekenis van ‘duur’ in ‘duurzaam’ mag dan wel niet op ‘prijs’ slaan, toch associëren veel mensen duurzaam nog met iets prijzigs. En dat willen we met deze campagne veranderen. Want het is pas duurzaam, als iedereen het kan betalen”, aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerdster bij Lidl.

De komende vijf jaar wil de discountner ieder jaar 10% meer omzet halen uit de verkoop van duurzame producten. Bovendien voert Lidl de strijd tegen voedselverspilling op.

 

Foto: Lidl





Laatste nieuws