20 procent meer omzet voor PepsiCo
14 jul 2021 10:58
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
PURCHASE - Het Amerikaanse bedrijf PepsiCo heeft in het tweede kwartaal van 2021 een omzetgroei van 20,5% genoteerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Gemeten over de eerste 6 maanden boekte het bedrijf achter merken als Pepsi, Tropicana, Lay's en Quaker 14,1% meer omzet vergeleken met de eerste helft van 2020.
Dat komt naar voren uit de gepresenteerde kwartaalcijfers. Met name de verkoop van frisdrank dreef de omzet omhoog, met name in Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Afrika. De verkoop van Quaker-producten als muesli, cruesli en havermout daalde het afgelopen kwartaal.
PepsiCo ligt naar eigen zeggen op koers om over heel 2021 een omzetgroei van 6% te halen.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan