UEFA en Coca-Cola reageren op wegzetactie van Ronaldo
bron: FoodPro Network Belgium
BOEDAPEST - Cristiano Ronaldo toonde zich op een persconferentie tijdens het EK voetbal geen fan van Coca-Cola. Toen de Portugese meervoudig Wereldvoetballer van het jaar ging zitten, zette hij bewust twee flesjes cola opzij zodat deze uit beeld verdwenen. Coca-Cola is een officiële sponsor van het toernooi.
Coca-Cola reageerde inmiddels via de UEFA, maar kwam niet veel verder dan het opnoemen van zijn assortiment. "Coca-Cola biedt een variatie aan drankjes voor verschillende behoeften, die tijdens het toernooi beschikbaar zijn voor spelers", aldus UEFA. "Dit omvat water, isotonic, sportdranken en sappen, koffie en thee, evenals Coca-Cola."
"De spelers krijgen water aangeboden, naast Coca-Cola en Coca-Cola Zero Sugar", staat verder in de verklaring van de voetbalbond. "En bij aankomst op onze persconferenties kunnen ze hun favoriete drankje kiezen."
Dat deed Ronaldo en hij koos maandagavond, nadat hij de flesjes cola wegzette, voor een flesje water. Ronaldo adviseerde bovendien om water te drinken in plaats van cola.
Het Voedingscentrum was verheugd over de actie van de sterspeler. "Hier kan ons marketingbudget niet tegenop", aldus een woordvoerder tegen het AD. Het Voedingscentrum promoot gezond eten en drinken onder Nederlanders. Maar een wereldster als Ronaldo heeft volgens het Voedingscentrum veel meer invloed. Zo heeft de Portugees op Instagram bijna 300 miljoen volgers.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan