Ahold Delhaize ziet online omzet verdubbelen
bron: FoodPro Network Belgium
ZAANDAM - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van onder andere Albert Heijn en Bol.com, noteerde het afgelopen kwartaal 2 miljard euro aan online omzet. Dat is 104% meer dan een jaar geleden. De totale omzet kwam uit op 18,3 miljard euro, de operationele winst bedroeg 828 miljoen euro.
De vergelijkbare omzet, waarbij alleen wordt gekeken naar winkels die vorig jaar ook al open waren, groeide in het eerste kwartaal met 4,2%. Dat heeft het concern vooral te danken aan de coronapandemie, zo staat in het kwartaalrapport.
De online omzet is goed voor circa 11% van de totale omzet. Voor het volledige jaar verhoogt Ahold Delhaize zijn vooruitzichten. Het bedrijf verwacht nu een winstgroei van zo'n 10 tot 15% , terwijl het eerder op 5 tot 10% rekende.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan