HelloFresh levert twee keer zo veel maaltijden als jaar geleden
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - HelloFresh profiteert van de coronapandemie. In het eerste kwartaal van dit jaar had de maaltijdleverancier drie miljoen klanten meer dan een jaar eerder en leverde het 98,6% meer maaltijdboxen. De omzet verdubbelde naar 1,4 miljard euro.
Omdat de horeca het volledige eerste kwartaal vrijwel overal ter wereld gesloten was, gaan mensen op zoek naar alternatieven. Zij zien HelloFresh als een goed alternatief voor zelf koken.
HelloFresh heeft momenteel 7,3 miljoen klanten en leverde in het eerste kwartaal 29,3 miljoen maaltijdboxen. Ook het aantal bestellingen per klant ging omhoog van 3,5 naar 4. De omzet steeg met 106,4% en kwam uit op 1,4 miljard euro. De winst groeide met 152,3% tot 159,2 miljoen euro.
Voor het volledige jaar verhoogde HelloFresh zijn vooruitzichten. De omzet zal volgens HelloFresh met 35 tot 45% groeien, waar dat eerst 20 tot 25% was.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan