McDonald's verkoopt meer fastfood dan voor uitbraak pandemie
bron: FoodPro Network Belgium
CHICAGO - Fastfoodketen McDonald's heeft wereldwijd in het eerste kwartaal van dit jaar meer verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ook in vergelijking met het eerste kwartaal van 2019, voor de coronapandemie, heeft McDonald's meer omzet gerealiseerd.
Met name op de belangrijke Amerikaanse thuismarkt was er sprake van een flinke stijging, aldus cijfers die McDonald's vandaag bekend heeft gemaakt.
De toename is het gevolg van onder meer de introductie van een nieuwe kipburger en steunmaatregelen van de Amerikaanse overheid, waardoor klanten wat meer te besteden hadden. Dit zorgde ervoor dat de klanten per bezoek meer uitgaven.
McDonald's noteerde in het eerste kwartaal van dit jaar 7,5% meer omzet in filialen die een jaar geleden ook al open waren. McDonald's profiteerde van de grote hoeveelheid restaurants met een drive-through en heeft ook veel eten en drinken bezorgd.
Laatste nieuws
-
20 sep JDE Peet's vreest problemen door ontbossingswet EU
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan