Unilever stopt met gebruik woord 'normaal' bij omschrijving producten
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Unilever gaat het woord 'normaal' niet meer gebruiken in de omschrijving van zijn verzorgingsproducten. Unilever zegt in een verklaring dat het een poging is om meer inclusief te worden.
Naast het schrappen van de term 'normaal' gaat de producent van onder meer Dove en Rexona de huidskleuren en lichaamsvormen van de modellen in zijn advertenties en mediacampagnes niet meer digitaal bewerken.
Unilever neemt het besluit na kritiek die het bedrijf kreeg op advertenties en benamingen van producten. Afgelopen zomer veranderde de Indiase divisie de naam van zijn wit makende gezichtscrème Fair & Lovely al in Glow & Lovely. Het gebruik van de woorden 'eerlijk', 'wit' en 'licht' op de verpakking van de crème en in reclame-uitingen suggereert volgens Unilever ten onrechte een schoonheidsideaal.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan