Nestlé neemt Amerikaans watermerk Essentia over
08 mrt 2021 15:45
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
VEVEY - Nestlé heeft het Amerikaanse watermerk Essentia Water overgenomen. Essentia was meer dan 20 jaar geleden een pionier op het gebied van geïoniseerd alkalisch water en is het leidende Amerikaanse merk in dat marktsegment. Het afgelopen jaar noteerde Essentia een omzet van 192 miljoen dollar.
Nestlé werkt sinds juni 2020 aan een transformatie van de wereldwijde wateractiviteiten, aldus het Zwitserse voedingsconcern in een persbericht. Nestlé scherpt zijn portfolio aan om zich te concentreren op internationale premium- en mineraalwatermerken en gezonde producten.
Zie ook: Nestlé stoot Amerikaanse mineraalwatermerken af
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan