Carrefour wint marktaandeel in België
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Carrefour heeft zijn beste prestatie in 20 jaar gerealiseerd. Carrefour noteerde een vergelijkbare omzetgroei van 7,8%. In Europa behoren België en Spanje tot de uitblinkers. Hogere kosten zetten de winst echter onder druk.
Carrefour sloot 2020 af met een omzet van 70,7 miljard euro en boekte progressie in zowat alle markten en winkelformaten. De uitblinker van Carrefour in Europa was België, dat een groei van 8,3% noteerde en opnieuw marktaandeel won, onder meer dank zij een verbeterde prijspositionering. De omzet in België bedroeg 4,51 miljard euro.
Ook Spanje (+7,1%) presteerde sterk. Italië en Polen zagen de omzet dalen. Buiten categorie presteerde Latijns-Amerika met een vergelijkbare groei van 23% goed.
Het nettoresultaat van Carrefour daalde met 43% tot 641 miljoen euro, als gevolg van de hogere kosten door de coronacrisis. Het bedrijf kondigt daarbij nieuwe kostenbesparingen aan voor een bedrag van 2,4 miljard euro tegen 2023.
Carrefour zag zijn e-commerce omzet met meer dan 70% stijgen tot 2,3 miljard euro.
Foto: Carrefour Drive
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan