Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
bron: FoodPro Network Belgium
VIBY - Arla Foods zet stevig in op het online verkopen van zijn zuivelproducten. De Deens-Zweedse zuivelcoöperatie wil op het gebied van online verkopen van zuivelproducten de grootste aanbieder in Europa worden. Arla Foods wil zijn online omzet tegen 2025 verdubbelen tot 600 miljoen euro, aldus het zuivelbedrijf in een persbericht.
Van de totale omzet die het bedrijf via Europese supermarkten realiseert zou 10% uit internetverkopen moeten komen. In het Verenigd Koninkrijk ligt dat aandeel nu al op 17%.
Door de lockdowns zijn de online verkopen van zuivelproducten van Arla in 2020 verdubbeld in een aantal voor het concern belangrijke markten. Het bedrijf loopt 3 tot 5 jaar voor op bestaande e-commerce plannen en wil extra investeren in zijn online aanwezigheid.
In de verkoop en marketingafdeling van Arla Foods in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Zweden en Duitsland komt extra aandacht voor e-commerce.
Bron: Arla Foods
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan