Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
bron: FoodPro Network Belgium
VEVEY - Nestlé verkoopt het merk Yinlu dat in China gevoerd wordt voor melkvervangers op basis van pinda's en rijstpap in blik aan het Chinese bedrijf Food Wise. De Zwitserse voedingsgigant verkoopt alle activiteiten van Yinlu, inclusief de 5 fabrieken in Anhui, Fujian, Hubei, Shandong en Sichuan. Hierover bericht Nestlé in een persbericht.
De merken van Yinlu hadden in 2019 een omzet van circa 645 miljoen euro. De overname zal naar verwachting eind dit jaar worden afgerond. De financiële voorwaarden van de transactie worden niet openbaar gemaakt.
Nestlé wil zich concentreren op de belangrijkste categorieën in China: kindervoeding, koffie, zuivelproducten, culinair en dierverzorging.
Yinlu zal de Nescafé producten voor Nestlé blijven produceren en de producten in verschillende provincies distribueren.
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan