Unilever wil naar 1 miljard vega(n)-omzet
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM - Unilever wil binnen een aantal jaar 1 miljard euro omzet draaien uit vegetarische en vegan-varianten van bekende producten zoals de Unox-worsten, Magnum- en Cornetto-ijsjes en de producten van de Vegetarische Slager. Dat heeft Unilever vandaag bekendgemaakt.
Hiermee zou de omzet van de vegetarische en veganistische producten over een periode van vijf tot zeven jaar vervijfvoudigen.
De groei van de omzet op deze producten moet komen van een verdere uitrol van de Vegetarische Slager en meer veganistische alternatieven van merken als Hellman's mayonaise, Magnum-ijs en Ola's Cornetto's.
De plannen zin ambitieus: "Zo komt er voor elk Unox-product een vegetarische variant, van de rookworst tot de knakworst", aldus een woordvoerder. Het omzetdoel is onderdeel van een veel omvangrijker 'voedsel voor de toekomst-programma' van Unilever.
Bovendien wil Unilever voedselverspilling verminderen en gezondere voeding maken. Dat doet Unilever onder meer door geleidelijk minder zout aan producten toe te voegen. "Zodat de consument eraan kan wennen. Anders voegt de consument het alsnog zelf toe".
Bron: Unilever
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan