Heineken verkoopt minder bier en snijdt in personeelsbestand
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Heineken blijft hinder ondervinden van de coronacrisis. In het derde kwartaal daalde het verkochte volume van de bierbrouwer met bijna 2%, zo maakt Heineken vandaag bekend. De brouwer gaat in zijn personeelskosten snijden.
De personeelskosten worden met 20% verlaagd, aldus Heineken in een toelichting op de cijfers. Hier wordt begin volgend jaar een begin mee gemaakt. De precieze impact hangt volgens Heineken sterk af van lokale omstandigheden.
Over de eerste negen maanden van dit jaar werd 8% minder bier verkocht. De verkopen gingen in alle delen van de wereld achteruit, maar met name in landen als Zuid-Afrika en Mexico. Daar gold zelfs een periode een totaalverbod op de verkoop van alcohol.
Groei zat er in de verkoop van Heineken 0.0. Het alcoholvrije bier doet het vooral goed in Brazilië, Mexico en de VS. Het alcoholvrije bier werd in 11 nieuwe landen geïntroduceerd en is inmiddels in bijna 70 landen op de markt gebracht.
Laatste nieuws
-
20 sep Veel variatie in hoe vleesvervangers scoren qua gezondheid
-
20 sep Confiturenproducent maakt ambachtelijk koken mogelijk met Aptean Food & Beverage ERP
-
19 sep Rabobank: Chocoladeprijzen gaan verder omhoog
-
19 sep Fonterra investeert in extra opslagcapaciteit voor kaas
-
19 sep Plantaardige vervanger van vloeibaar ei is klaar voor opschaling
-
19 sep Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
18 sep Europarlement blokkeert verruiming gifstoffen bij importvoedsel
-
18 sep Europese Investeringsbank leent 20 miljoen euro aan Deense start-up MATR Foods
-
18 sep 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
18 sep Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan